taBOOH, de keynote die inclusie creëert
Hoe maak je je organisatie inclusiever en productiever? Met een keynote over taboes!
“taBOOH” is een wervelende keynote die je meeneemt op een reis doorheen allerlei taboes waar we dagelijks mee in aanraking komen. Filip overhandigt je drie sleutelwoorden en de perfecte gespreksstarters om taboes te doorbreken. Wees voorbereid, want na deze keynote zal geen taboegesprek nog hetzelfde zijn.
Met zijn keynote “taBOOH” laat Filip mannen en vrouwen inzien hoe taboes ons belemmeren. Hij illustreert hoe menstruatie, zwangerschap en menopauze vrouwen excluderen. Hoe eenvoudige zaken zoals poep en plas tot onnodige schaamte leiden. Hoe moeilijk het is voor mannen om “man” te zijn.
Prachtig onderwerp, zo herkenbaar en respectvol gebracht vol humor. (klantenrelatie-event)
“taBOOH” gaat over de noodzaak om jezelf te kunnen zijn op de werkvloer. Het is een broodnodige boodschap om werkplezier te creëren op de werkvloer. Filip belicht die noodzaak op een grappige én ongemakkelijke manier. We zijn immers allemaal een beetje schuldig aan het in stand houden van taboes.
Filip inspireert zijn publiek om taboe gesprekken op te starten. Hij leert je met eenvoudige en praktische tips hoe je die gesprekken opstart.
Deze man heeft zijn roeping in het theater gemist! (continentie-congres)
Heb je zelf taboes die je graag zou aanpakken in je organisatie? Aarzel niet om ze te delen met Filip. Elke key-note wordt aangepast en wie weet wordt er speciaal voor jouw opdracht een nieuwe “taBOOH” mok gecreëerd! Alvast een beetje inspiratie:
- zwangerschap in een sollicitatiegesprek,
- verlofdagen voor menstruatiepijn,
- onbegrip door cultuurverschillen,
- vooroordelen bij chronische ziekten
- wrevel door onvrede over beloning
- niet (meer) fulltime werken als man
PRAKTISCH
- De key-note duurt minimaal 30 min, idealiter 45-60 min.
- De key-note bevat interactie met het publiek.
- De taboes die geïntegreerd worden kunnen onderling afgestemd worden. Op vraag kunnen specifieke taboes toegevoegd worden.
- Heeft uw organisatie reeds een duurzaamheidsbeleid of KPI’s met betrekking tot inclusie & diversiteit, dan kunnen die meegenomen worden.
- De key-note wordt traditioneel verzorgd met geluid en slides (MS Powerpoint), maar kan ook verteld worden zonder technische hulpmiddelen.
- Bestemd voor alle leeftijden en genders.
- Filip spreekt Nederlands, Frans en Engels.
- De gespreksstarters (vb. taBOOH-mokken) kunnen onderling afgestemd worden en kunnen na de key-note onder de aanwezigen verdeeld worden.
- Voor een key-note moet u rekenen op 2000 à 3000 euro (afhankelijk van de personalisatie en het aantal gespreksstarters)